Vacature

Marketing Manager

INFORMATIE OVER JOUW WERKGEVER

Team Rockstars IT is binnen 5 jaar uitgegroeid naar een top-3 developershuis van Nederland met een team van 250 geselecteerde Native Software Developers die op projectbasis IT-oplossingen voor onze klanten ontwikkelen. We groeien hard door en onze ambities zijn eindeloos (denk aan overnames en buitenland). Binnen Team Rockstars IT komt passie en plezier samen. Onze stijl is anders. Bij ons is de carrière en het geluk van de IT-er waar het om draait, hij of zij is namelijk onze “Rockstar”!

Vanuit onze filosofie “We change lives, by making impact” hebben we in 2015 een compleet nieuwe manier van werken opgestart; volledig afgestemd op de wensen van de IT'ers die de wereld van morgen gaan bepalen! Onze klanten herkennen dit en weten ons hierdoor meer en meer te vinden en profiteren hiervan. Klanten als Rabobank, Philips, ABN-AMRO, NS, Bijenkorf, Akzo, ING, KvK en Belastingdienst zijn hier voorbeelden van.

Met het marketing & eventsteam hebben we sinds onze oprichting ruim 5 jaar geleden een naamsbekendheid van 80% onder onze doelgroep bereikt. Daarnaast krijgen we maandelijks 500 sollicitaties van IT-ers binnen die leiden tot zo’n 15 hires per maand.

Daarnaast zijn we sinds dit jaar bezig met B2B-marketing. Dit zorgt er inmiddels voor dat 25% van onze business komt uit deze marketing.

JOUW WERKZAAMHEDEN

De afdeling marketing is de afgelopen jaren een belangrijke driver geweest achter de onstuimige groei van Team Rockstars. We hebben een sterk en onderscheidend merk neergezet, en worden in de markt gezien als belangrijke challenger van de gevestigde orde.

Het marketing & events-team heeft een aantal belangrijke doelen:

  • Aanleveren van IT-rockstar-leads die moeten leiden tot hires.
  • Aanleveren van B2B-leads die moeten leiden tot business.
  • Cultuurbewaking: wij zijn de hoeders van de kenmerkende Team Rockstars-cultuur zowel extern als intern.
  • Transitie van traditionele detacheerder naar projecten-bedrijf met een thought-leadership. Zowel intern als qua imago.

Met een team van 4 man + een manager werken we aan deze doelstellingen. De afgelopen 3 jaar is de afdeling dagdagelijks aangestuurd door de oprichter/eigenaar. Gezien hij zich de komende jaren primair op de verdere groei van de organisatie zal gaan richten zijn we op zoek naar een vervanger voor zijn rol.

In deze rol houd je je enerzijds bezig met het aansturen van de 4 collega’s, bewaak je de grote lijn, zorg je dat je met inspiratie en ideeën komt en vooral zorg je dat dingen voor elkaar komen.

Je bent daarnaast de verbinding naar de “business”. Je haalt informatie op uit de markt, en vertaalt deze naar concrete zaken binnen onze afdeling.

De projecten waar we mee bezig zijn wisselen per kwartaal. Momenteel zijn we sinds een aantal maanden bezig met account based marketing, en hebben daarin een kleine 10.000 potentieel interessante contactpersonen bij zo’n 1.000 bedrijven in 8 verschillende branches geïdentificeerd. We bereiken deze middels businesscases, podcasts, video’s, webinars, en whitepapers. Hier is email-marketing een belangrijk onderdeel van.

Deze manier van werken willen we ook gaan doorvoeren aan de recruitment-kant. Het aantrekkelijk en zichtbaar blijven voor potentiele IT-rockstars is sowieso één van de voornaamste taken van onze afdeling.

Verder zijn wel aan het transformeren van “bodyshop” naar partij die volledige projecten oppakt. Deze transitie moet ondersteund worden. Maar moet vervolgens ook herkend worden door de markt. Deze imago-transitie zal ook door jou vorm gegeven moeten worden.

Daarnaast zijn we onze huidige website aan het door-ontwikkelen waarin een sterke focus op B2B ligt. Ook hier zijn conversie, en imago-transitie de 2 belangrijkste doelen.

Als het nog niet duidelijk was: hoe je resultaat boekt mag je van ons helemaal zelf bepalen, wij vertrouwen daarin graag op jouw expertise! Als je meer wilt doen binnen ons team van 5 personen dan kan dat natuurlijk. Het team werkt nauw met elkaar samen, maar wisselt regelmatig onderling taken uit. Het idee daarbij is dat ook jij zelfstandig projecten gaat trekken. Denk aan het opzetten van proposities richting de markt, bedenken van nieuwe acties of het opzetten van nieuwe kanalen. Daarnaast wil het bedrijf op korte termijn over op een ander CRM-systeem. Dit zou een mooi project zijn voor de nieuwe marketingmanager.

Gaat je hart sneller kloppen van de ontwikkelingen binnen de software IT en denk jij nu, Let’s rock!? Dan kijken wij uit om met je in contact te komen.

FUNCTIE-EISEN

  • HBO / WO-achtergrond;
  • Minimaal 10+ jaar werkervaring;
  • Ruime leidinggevende ervaring;
  • Ruime ervaring met online marketing met focus op B2B leadgeneratie;
  • Ruime ervaring met B2B in het algemeen;
  • Ervaring met content-creatie;
  • Sterke analytische vaardigheden;
  • Affiniteit met de IT-branche;
  • Tussen de 32/40 uur beschikbaar;
  • Jij bent iemand die beschikt over een positieve instelling met bedrijfskundige communicatieve vaardigheden;
  • Je bent resultaatgericht;
  • Je bent daarnaast iemand die samenwerking hoog in het vaandel heeft. Je vindt het gaaf om samen met ons team en de organisatie de meeste impact te maken;
  • Je kan je helemaal vinden in onze kernwaarden HOERA (Hartelijk, Open, Energiek, Rebels & Ambitieus).

AANBOD

  • De kans om mee te bouwen aan één van snelst groeiende software dienstverleners van Nederland (FD Gazellen 2018, 2019, 2020);
  • Een mooi salaris dat aansluit op jouw ervaring;
  • Werken in een jong doch ervaren, dynamisch team met veel flexibiliteit;
  • Aandacht voor persoonlijke ontwikkeling & (doorgroei) ambities.

Solliciteer nu!

  • Toegestane bestandstypen: pdf.
  • Toegestane bestandstypen: pdf.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Vragen?

Liselotte
LiselotteRecruiter
Ik beantwoord graag je vragen over deze vacature
Ga naar de bovenkant