B2B/Online marketeer

Informatie over jouw werkgever

Team Rockstars IT is binnen 5 jaar uitgegroeid naar een top-3 developershuis van Nederland met een team van 250 geselecteerde Native Software Developers die op projectbasis IT-oplossingen voor onze klanten ontwikkelen. We groeien hard door en onze ambities zijn eindeloos (denk aan overnames en buitenland). Binnen Team Rockstars IT komt passie en plezier samen. Onze stijl is anders. Bij ons is de carrière en het geluk van de IT-er waar het om draait, hij of zij is namelijk onze “Rockstar”!

Vanuit onze filosofie “We change lives, by making impact” hebben we in 2015 een compleet nieuwe manier van werken opgestart; volledig afgestemd op de wensen van de IT'ers die de wereld van morgen gaan bepalen! Onze klanten herkennen dit en weten ons hierdoor meer en meer te vinden en profiteren hiervan. Klanten als Rabobank, Philips, ABN-AMRO, NS, Bijenkorf, Akzo, ING, KvK en Belastingdienst zijn hier voorbeelden van.

Met het marketing & eventsteam hebben we sinds onze oprichting ruim 5 jaar geleden een naamsbekendheid van 80% onder onze doelgroep bereikt. Daarnaast krijgen we maandelijks 500 sollicitaties van IT-ers binnen die leiden tot zo’n 15 hires per maand. 

Daarnaast zijn we sinds dit jaar bezig met B2B-marketing. Dit zorgt er inmiddels voor dat 25% van onze business komt uit deze marketing.

Jouw werkzaamheden

Het doel van ons team is dat onze salesmensen zich alleen nog hoeven te bekommeren om het uitbouwen van bestaande klanten, en het doen van afspraken met leads die wij ze als team aanleveren. 

We werken nauw samen met onze salescollega’s. Aan jou de taak om continu de verbinding te leggen tussen de markt (waarbij je de meeste input vanuit onze salescollega’s krijgt), en onze content. En daarnaast om met leads en verbeteringen te komen die ook daadwerkelijk door onze salescollega’s opgevolgd en gebruikt gaan worden. 

Hoe? Dat is iedere dag anders. Zo zijn we sinds een aantal maanden bezig met account based marketing, en hebben daarin een kleine 10.000 potentieel interessante contactpersonen bij zo’n 1.000 bedrijven in 8 verschillende branches geïdentificeerd. We bereiken deze middels businesscases, podcasts, video’s, webinars, en whitepapers. Hier is email-marketing een belangrijk onderdeel van.   

Als bedrijf zijn we aan het transformeren van “bodyshop” naar bedrijf die volledige projecten oppakt. Deze transitie moet ondersteund worden. Maar moet vervolgens ook herkend worden door de markt. Deze imago-transitie zal ook door jou vorm gegeven moeten worden. 

Daarnaast zijn we momenteel een nieuwe website aan het ontwikkelen waarin een sterke focus op B2B ligt. Ook hier zijn conversie, en imago-transitie de 2 belangrijkste doelen. 

Wat ons betreft draait het om resultaat, maar als je dan toch een taakbeschrijving zoekt:

  • Bedenken en creëren van relevante content voor onze doelgroep;
  • Zorgen voor bereik van onze doelgroep met deze content;
  • Opzetten van (online) campagnes;
  • Monitoren, structuren en analyseren conversieresultaten;
  • Opzetten en monitoring van email-marketing;
  • Monitoren van sitebezoek;
  • Optimalisatie van website.

Als het nog niet duidelijk was: hoe je resultaat boekt mag je van ons helemaal zelf bepalen, wij vertrouwen daarin graag op jouw expertise! Als je meer wilt doen binnen ons team van 5 personen dan kan dat natuurlijk. Het team werkt nauw met elkaar samen, maar je zult voor een groot deel individueel verantwoordelijk zijn voor projecten. Denk aan het opzetten van proposities, bedenken van nieuwe acties of het opzetten van nieuwe kanalen. 

Gaat je hart sneller kloppen van de ontwikkelingen binnen de software IT en denk jij nu, Let’s rock!? Dan kijken wij uit om met jou kennis te maken!

Solliciteer nu

Functie-eisen

  • HBO / WO-achtergrond;
  • Minimaal 3 tot 5 jaar werkervaring op het gebied van marketing data science / online marketing / B2B marketing (we staan ook open voor iemand met 10+ jaar werkervaring overigens);
  • Online Marketing met focus op B2B leadgeneratie;
  • Ervaring met content-creatie;
  • Sterke analytische vaardigheden;
  • Affiniteit met de IT-branche;
  • Tussen de 32/40 uur beschikbaar;
  • Jij bent iemand die beschikt over een positieve instelling met bedrijfskundige communicatieve vaardigheden;
  • Je bent resultaatgericht;
  • Je bent daarnaast iemand die samenwerking hoog in het vaandel heeft. Je vindt het gaaf om samen met ons team en de organisatie de meeste impact te maken;
  • Je kan je helemaal vinden in onze kernwaarden HOERA (Hartelijk, Open, Energiek, Rebels & Ambitieus).

Aanbod

  • De kans om mee te bouwen aan één van snelst groeiende software dienstverleners van Nederland (FD Gazellen 2018, 2019, 2020 to come);
  • Een mooi salaris dat aansluit op jouw ervaring;
  • Werken in een jong doch ervaren, dynamisch team met veel flexibiliteit;
  • Aandacht voor persoonlijke ontwikkeling & (doorgroei) ambities;
  • Vette team events (zoals trips naar Dublin en Berlijn), tech events en de beste borrels!
liselotte

Ik beantwoord graag je vragen over deze vacature!